Betöltés...
+36-54-451-654
kotrakft@gmail.com
Kezdőlap
Webes segédanyagok
Tananyagok
"B" kategória
"A" kategória
Megállás, várakozás
Pótkocsi vontatás
Körforgalom
Tesztek
"B" kategória
"A" kategória
"AM" kategória
Gyalogos, kerékpáros
Autósiskolák
Mobil applikációk
KreszTeszt
Parkolj Viktóriával
Park with Vicky
Traffic Light Collections
QR kódok
KRESZ könyv "B"
KRESZ könyv "A"
Elsősegélynyújtás könyv
TESZT könyv
Gépkocsivezetők kézikönyve
Elvi állásfoglalások
KRESZ jogszabály
Regisztráció
Belépés
Könyvekhez kapcsolódó QR kódok
Kezdőlap
QR kódok
KRESZ könyv "B"
QRT6B
Interaktív KRESZ könyv személygépkocsi-vezetők részére
QRT6B kód
QR107B-8
QR107B-8
QR108B
Vezetéselmélet teszt kérdései
1. A szem átlagos látótere vízszintes síkban kb.:
a)
120°
b)
150°
c)
180°
2. Az alkoholfogyasztásnak van-e káros hatása a szervezetre vezetés közben?
a)
Igen, oldja a gátlásokat, megnő a reakcióidő, lelassul a test mozgása.
b)
Igen, serkentőleg hat a szervezetre.
c)
Nincs.
3. A tetőtartó oszlop holtterébe való betekintés hogyan történhet?
a)
A holttér egy adott állandó terület, ami soha nem látható be.
b)
A fejet előrehajtva vagy jobbra-balra forgatva a holttérbe is betekinthet.
4. Elindulás előtt mit kell beállítani a gépkocsin?
a)
Az üléstávolságot és a visszapillantó tükröket.
b)
A visszapillantó tükröket és a nem automata biztonsági övet.
c)
Az üléstávolságot, a visszapillantó tükröket és a nem automata biztonsági övet.
5. A kézifék kiengedésének helyes módja?
a)
Az oldógombot benyomja, a kart leengedi.
b)
Az oldógombot benyomja, majd a kart kissé felfelé meghúzza, és utána leengedi.
c)
A kézifékkart kissé felfelé meghúzza, az oldógombot benyomja, majd a kézifékkart ütközésig lenyomja.
6. Gyorsításkor mikor célszerű magasabb fokozatba kapcsolni a sebességváltót a korszerű, alacsony fordulaton is nyomatékos motorral felszerelt gépkocsi esetén?
a)
A motor maximális fordulatának 1/3-ánál.
b)
A motor maximális fordulatának 1/2-énél.
7. Ha a gépkocsi az útról útpadkára fut, mi a teendő?
a)
Gyors kormánymozdulattal a gépkocsit visszairányítjuk az útra.
b)
Óvatosan fékezve a járművet lassítsuk le, majd óvatos kormánymozdulattal térjünk vissza az útra.
c)
Meg kell állnunk, és újra indulva térhetünk vissza az útra.
8. A féktávolságon belül észlelt akadály előtt...
a)
még meg lehet állni a fékpedál erőteljesebb benyomásával.
b)
már megállni nem lehet, de az ütközés kormányzással még elkerülhető.
c)
már megállni nem lehet, törvényszerűen bekövetkezik az ütközés.
9. Hogyan változik a gépkocsi tengelyterhelése fékezéskor?
a)
Az első tengely terhelése nő, a hátsóé pedig csökken.
b)
Az első tengely terhelése csökken, a hátsóé pedig nő.
c)
Az első és hátsó tengely terhelése egyformán nő.
10. Az úttest eljegesedésére hol lehet leginkább számítani?
a)
Lakott területen kívül, szeles útszakaszon.
b)
Hidak, felüljárók úttestjén és a széltől védett útszakaszokon.
c)
Aluljárókban és alagutakban.
11. Mitől és hogyan függ a centrifugális erő?
a)
A centrifugális erő a sebesség négyzetével egyenesen, a kanyarodás sugarával fordítottan arányos.
b)
A centrifugális erő a sebesség négyzetével fordítottan, a kanyarodás sugarával egyenesen arányos.
c)
A centrifugális erő a sebesség négyzetével és a kanyarodás sugarával egyenesen arányos.
12. Mi a következménye annak, ha a jármű hátsó kerekei csúsznak meg?
a)
A hátsó kerekek megcsúszása esetén a gépkocsi kormányzásra egyáltalán nem reagál.
b)
A hátsó kerekek megcsúszása esetén létrejön a farolás.
c)
A hátsó kerekek megcsúszása esetén a jármű haladási iránya kiszámíthatatlanná válik.
13. Vizes útfelületen mi befolyásolja a vízen siklás kialakulását?
a)
A vízréteg vastagsága és a jármű sebessége.
b)
Az útfelület kialakítása és a gumiabroncs vízelvezető képessége.
c)
A vízréteg vastagsága, az útfelület és a gumiabroncs kialakítása, valamint a jármű sebessége.
14. A perifériás látómezőben vagy az éleslátás mezejében vakít-e jobban az erős fény?
a)
A perifériás látómezőben jobban vakít.
b)
Az éleslátás mezejében jobban vakít.
c)
Egyformán vakít.
15. A világoshoz vagy a sötéthez alkalmazkodik-e jobban a szemünk?
a)
A világoshoz.
b)
A sötéthez.
c)
Az alkalmazkodás a változás mértékétől függ.
16. A vezetőülés beállítása akkor jó, ha...
a)
a tengelykapcsoló pedált bal lábbal benyomva a lába még nincs teljesen kinyújtva, kezét kinyújtva a kormány felső íve a csuklóját éri.
b)
a tengelykapcsoló pedált bal lábbal benyomva a láb teljesen ki van nyújtva, s a kezét kinyújtva éri el a kormányt.
c)
Lába és karja egyaránt kb. 90°-os szögben meghajlik.
17. Lassításkor mikor célszerű alacsonyabb fokozatba kapcsolni a sebességváltót?
a)
A motor maximális fordulatának 1/3-ánál.
b)
A motor maximális fordulatának 1/2-énél.
c)
A motor maximális fordulatának 2/3-ánál.
18. A hátsó kerekek megcsúszása esetén...
a)
a gépkocsi irányíthatatlanná válik.
b)
a gépkocsi kormányzásra nem reagál.
c)
a gépkocsi kifarol.
19. Az előzés megkezdése előtt mit szükséges tenni, ha nagy gyorsítás szükséges?
a)
Intenzív gázadással kell a járművet gyorsítani.
b)
Magasabb sebességfokozatba kell kapcsolni.
c)
Alacsonyabb sebességfokozatba kell kapcsolni.
20. Mekkora belátható útszakasz szükséges a biztonságos előzés végrehajtásához?
a)
Az előzési úthossz háromszorosa.
b)
Az előzési úthossz kétszerese.
c)
Az előzési úthossz.
21. Mitől és hogyan függ a tapadási erő?
a)
A tapadási erő fordítottan arányos a kereket a talajra szorító erővel.
b)
A tapadási erő egyenesen arányos a kereket a talajra szorító erővel.
c)
A tapadási erőt nem befolyásolja a kereket a talajra szorító erő.
22. Hányszorosára nő a fékút kétszeres sebességről fékezve?
a)
Kétszeresére.
b)
Négyszeresére.
c)
Hatszorosára.
23. Miként befolyásolja a fékutat a tapadási tényező felére történő csökkenése?
a)
Felére csökkent tapadási tényező esetén kétszeresére nő a fékút.
b)
Felére csökkent tapadási tényező esetén felére csökken a fékút.
c)
Felére csökkent tapadási tényező esetén négyszeresére nő a fékút.
24. Mi a teendő, ha a féktávolságon belül észlelt akadály előtt már nem lehet megállni?
a)
Az üzemi féket, a rögzítőféket és a motorféket egyidejűleg kell alkalmazni az ütközés erejének csökkentése érdekében.
b)
Fékezés nélkül ki kell kerülni az akadályt, mert már megállni az akadály előtt úgysem lehet.
c)
Üzemi fékkel lassítva a járművet, meg kell találni a menekülési utat, és az akadály előtt a fékhatást mérsékelve ki kell kerülni az akadályt.
25. Mit nevezünk dynomen helyzetnek?
a)
A veszély előtti állapotot.
b)
A veszélyt.
c)
A veszély utáni idegállapotot.
26. A hátramenetben közlekedő jármű eleje jobbra kormányozva, mely iránya tér ki?
a)
Balra.
b)
Jobbra.
27. Hogyan változik a jármű mozgási energiája?
a)
A jármű sebességének növekedésével egyenes arányában nő.
b)
A jármű sebességének növekedésével arányosan csökken.
c)
A jármű sebességének növekedésével négyzetes arányában nő.
28. A jármű fékútja mely útburkolat esetében a leghosszabb az alábbiak közül?
a)
Érdesített aszfalton.
b)
Betonúton.
c)
Kockakőből kirakott úttesten.
29. Mikor csúszósabb az úttest az alábbiak közül?
a)
Esőzés kezdetén.
b)
Amikor egyenletes vízréteg borítja az utat.
c)
Amikor az úttest kezd felszáradni.
30. Mit kell tenni abban az esetben, ha lakott területen kívüli útszakaszon éjjel, távolsági fényszórónk fényében vadon élő állat kerül a járművünk elé?
a)
Semmit, mert a természetes félelme által elmenekül a járművünk elől.
b)
Fékezéssel, szükség estén kormányzással kerüljük el a balesetet.
c)
Mindenképp fékezzünk, a világítást kapcsoljuk át tompítottra, és hangjelzést adva figyelmeztessük az állatot.
Teszt értékelése