Gyakran Ismételt Kérdések

Fel szoktak merülni kérdések az alkalmazás használatával és a benne történő vásárlással kapcsolatban. A fontosabbakat összegyűjtöttük ide. (A kívánt válasz érintéssel jeleníthető meg.)

Ha ezektől eltérő probléma adódna, nyugodtan fel lehet venni velünk a kapcsolatot e-mailben: kotrakft@gmail.com. Itt könnyebben meg tudjuk beszélni a problémát, esetleges képernyőképekkel szemléltetve azt.

Használattal kapcsolatos kérdések

Lehetséges bizonyos Wi-Fi kapcsolatoknál, hogy tűzfal vagy egyéb ok miatt a router nem engedi kommunikálni az alkalmazást. Például munkahelyi hálózat esetében lehet ilyen korlátozás. Ha ez a jelenség oka, egy másik Wi-Fi hálózat vagy mobilinternet használatával a probléma megszűnik.
A kérdésekhez kapcsolódó képek az általánosan használt két ujjal történő széthúzással nagyíthatóak. A videók pedig a sarkukban lévő ikonnal teljes képernyős módban is megtekinthetőek.
A leállás oka lehet, hogy kevés a telefon szabad memóriája. Be kellene zárni az egyéb futó alkalmazásokat, vagy eltávolítani néhány már nem használtat. Ha nem ez okozza a problémát, segíthet magának a KreszTeszt alkalmazásnak az eltávolítása és újratelepítése is. A megvásárolt kategóriák nem fognak elveszni.

Előfizetéssel kapcsolatos kérdések

Előfizetésre a telefonszámlához kötődően (akiknél ezt a szolgáltató lehetővé teszi), illetve bankkártya vagy hitelkártya segítségével van lehetőség. Ez nem közvetlenül a KOTRA Kft. részére történik, hanem a megfelelő áruház (store) rendszerén keresztül zajlik. A fizetési módokba nekünk sajnos nincs beleszólásunk, így jelenleg se a banki átutalás, se a PayPal vagy más egyéb mód nem lehetséges.
A fizetés nem közvetlenül a KOTRA Kft. részére történik, hanem a megfelelő áruház (store) rendszerén keresztül zajlik. Az ott elfogadott kártyatípusokba nekünk sajnos nincs beleszólásunk. Ilyen esetben kérhető egy családtag vagy ismerős segítsége, aki rendelkezik egy elfogadott kártyatípussal, vagy másik fizetési módot kell választani.
Bizonyos esetekben azt tapasztaltuk, hogy lehet a vásárlásnak átfutási ideje, amíg a kategória még nem elérhető. Ilyenkor kérünk egy kis türelmet, néhány óra elteltével elérhető lesz, amennyiben a fizetés tényleg sikeres volt.
Természetesen igen, az alkalmazás eltávolítása és újratelepítése után is elérhető lesz az előfizetett kategória.
Sajnos az előfizetések az Android és az IOS operációs rendszereken teljesen függetlenek egymástól. Android rendszereknél a Google, míg IOS rendszereknél az Apple kezeli az alkalmazáson belüli vásárlásokat. Emiatt nincs átjárhatóság a két rendszer között. Készülék váltás esetén az aktív előfizetések csak ugyanolyan operációs rendszerű eszközön lesznek továbbra is elérhetők.
Sajnos az előfizetések az IOS és az Android operációs rendszereken teljesen függetlenek egymástól. IOS rendszereknél az Apple, míg Android rendszereknél a Google kezeli az alkalmazáson belüli vásárlásokat. Emiatt nincs átjárhatóság a két rendszer között. Készülék váltás esetén az aktív előfizetések csak ugyanolyan operációs rendszerű eszközön lesznek továbbra is elérhetők.

Hibás Tesztkérdés?

A korábbi alkalmazásban, amikor még nem voltak a kérdésekhez magyarázatok, többen jelentettek hibásnak gondolt tesztkérdéseket. Előfordult, hogy ezt eléggé felháborodott hangnemben tették, akár az áruházban is 1-es értékelést adva. A tesztkérdéseket több hozzá értő személy is átnézte. Kicsi az esélye, hogy hiba maradt volna benne. Ezért is döntöttünk úgy, hogy kibővítjük az alkalmazást a kérdésekhez tartozó magyarázatokkal. Amennyiben mégis ilyen észrevétel előfordulna, érdemes először a kérdést még egyszer figyelmesen elolvasni, hogy biztos azt kérdezi-e, ami elsőre is olvasva lett. Ezután a KRESZ könyvben vagy online tananyagban utánanézni miért is az a jó válasz, valamint konzultálni az oktatóval a kérdéssel kapcsolatban. Itt található néhány példa a kapott üzenetek közül (a részletek érintéssel jeleníthetők meg):

Kapott üzenet:

„Nem értem hogy miért, az 1.es számú a jó megoldás. Szeretnék sikeres vizsgát tenni, de nem tudom hogy hány hibás választ találok. Amit persze nem biztos hogy felismerek.”

Válasz:

A mellékelt képen is látszik, hogy a kérdés az útkereszteződésben történő megfordulás tilalmát kérdezi. A 3-as számú „Megfordulni tilos” táblát az útkereszteződés után helyezik el és azt jelzi, hogy az azt követő úton megfordulni tilos. Vagyis útszakaszra vonatkozik, nem az útkereszteződésre, amit a kérdés is kérdez. Az 1-es számú „Balra kanyarodni tilos” tábla az útkereszteződés előtt jelzi azt, hogy az útkereszteződésben megfordulni és balra bekanyarodni tilos.

Kapott üzenet:

„Már egy hónapja kb hasznalom a tesztett, találtam benne egy hibát vagyis én szerintem hiba vagy is nem egyet de csak ez boszantott fel. A sordet kérdezi de hogyan mehet a b es a c egyszere? Elüthetném a kerékpárost vagy mi? Azzal semmo hong h az a megy elsőnek mivel a b nek kötelező elsöbbség adás tábla van. Felboszantott mivel pénz fizettem a program ért és még is az ilyennek kell szolni h javátsák ki de még jogsim sincs!!!!!!”

Válasz:

A mellékelt képen is látszik, hogy zölddel jó válaszként ez szerepel: "A" és "C" egyszerre. Szó sincs róla, hogy a "B"-vel mehetne egyszerre. A "B", mivel táblája van, utolsó lesz. A másik két jármű pedig egymással párhuzamosan főúton halad, tehát egyszerre mehetnek.

Kapott üzenet:

„Nem formális levelet fogok írni, mivel ez egy vicc amit önök tesztelő programként árulnak... csatoltam egy képet... ilyen hibákkal hogy lehet eladni egy programot? Kérem vissza a pénzem!!!!!!”

Válasz:

A mellékelt képen is látszik, hogy a kérdés legvége így hangzik: „a rendőr vízszintesen kinyújtott karjával, mindkét irányból párhuzamosan érkező járművek” Tehát a kérdés nem a kormánnyal ábrázolt motorkerékpárra vonatkozik, hanem a narancs színű robogóra és a türkiz személygépkocsira. A kormánnyal ábrázolt motorkerékpár a rendőr karjaira merőlegesen érkezik.

Kapott üzenet:

„Kérdem én. Mi az hogy az előre indexelő buszt nem kell kiengedni a megállóból(röhely)? Teljesen világos hogy akik ezt a programot készítették szélhámosok vagy gőzük nincs a KRESZ-ről.”

Válasz:

A mellékelt képen is látszik, hogy lakott területen kívüli útszakaszról van szó. Az elindulási szándékot jelző autóbusznak a megállóhelyről való elindulását csak lakott területen belül kell lehetővé tenni. Lakott területen kívül ez az elsőbbség nem illeti meg.

Kapott üzenet:

„Jobbkézre esek egy másik járműnek de neki elsőbbségadásija van nekem meg stoppom. Egyértelmű hogy nem a jobbkéz szabály érvényesül, hanem ha stoppom van akkor el kell engednem mindenkit( vicc hogy a program ezt sem tudja). Ezt minden más és korábbi programok is így fogadják el helyesnek illetve így oktatják, gyakorlaton is.”

Válasz:

Az „Elsőbbségadás kötelező” és az „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” („STOP”) tábla között Magyarországon nincs elsőbbségi megkülönböztetés (más országokban viszont lehet). Igaz, hogy a „STOP” táblánál kötelező megállni, de nem jelent feltétlen elsőbbségadást a másik táblával szemben. Köztük a kanyarodási szabály vagy a jobbkéz szabály a döntő.

Kapott üzenet:

„Maguk rosszul vannak ember???????? Most kajak ez mi? Hát hülyének nézik az embert vizsga előtt... Törlöm is az appot a k***a életbe... Tele van hibával az egész!”

Válasz:

A képen látható „X” útburkolati jel a várakozás tilalmát jelzi, ahol a jelzett területet valamely okból (pl. kapubejárat, tűzcsap stb.) szabadon kell hagyni. A megállást viszont nem tiltja. (Megállás: járművel a be- és a kiszálláshoz, vagy a folyamatos fel- és lerakáshoz szükséges ideig, illetőleg – ha a vezető a járműnél marad – egyéb okból legfeljebb 5 percig történő egy helyben tartózkodás.) Fontos, hogy megállásról vagy várakozásról van-e szó, mert nem ugyanaz a kettő.

Ha mindent figyelembe véve úgy tűnik a tesztkérdés mégis hibás, természetesen szívesen fogadjuk az észrevételeket.